Egy flamand koreográfus beköti a szemét három napra, hogy észrevegye, a látás csak a valóság egyfajta reprezentációja, hogy amit az ember annyira fontosnak tart, azon túl még számos dimenzió lapul. A kísérlet során túllép az elméleti érzékelésen, és a tapasztalásra fekteti a hangsúlyt, olyan funkcióit teszteli az agynak, amire az nyitott szemmel nem lenne képes. Ennek nyomán koprodukcióba kezd egy francia zeneszerzővel, az elkészült munkával pedig járják a világot, hogy helyi kórusok interpretálják előadásukat. Így kerül Benjamin Vandewalle, Yoann Durant, és a Soharóza közös produkciója a Három Holló Kávéházba.
Ez az előadás egészen más célt szolgál, mint a szokványos, vagy a kísérleti színházi darabok. Elhagyja a szövegközpontúságot, nem használ színészeket, és teljes mértékben minimalizálja a látványt. Az egész bekötött szemmel történik, ami beindítja a képzelőerőt, a tudat próbálja meghatározni saját magát a térben, a másokhoz való viszonyát, a történéseket. Azzal, hogy egy érzékszervtől megfoszt, így a többi sokkal élesebben fogadja be a körülötte lévő világot. Nem csak a funkciót, de a befogadói jelenlétet is megváltoztatja ezzel – a hallgatóság nem úgy van jelen, hogy az ingerek végtelenített halmozását dolgozza fel közben, hanem megtapasztalja azt a fajta jelenlétet, ami a sűrített, folyamatosan mozgásban lévő mindennapokban nehezen előidézhető. Hangszobrokat hoz létre, amik a térben mozognak, van, hogy egységesen, és van, hogy kellő disszonanciával, az intim szférát is mozgástérként használva. Bizalmat és nyitottságot igényel, cserébe viszont kikapcsol, és új kapukat nyit meg az érzékelésben. A kórus tagjai pusztán a saját hangjukkal játszanak, kitapasztalva annak határait és rejtett lehetőségeit, eszközként használva egy olyan állapot létrehozásához, ahol semmi sem képes a figyelem elterelésére. Az előadás egy órára leegyszerűsíti olyan szintre a valóságot, hogy a hallgató akaratlanul is egyfajta meditatív állapotba kerül, ami az érzelmek széles skáláját képes előidézni.
Szauer Lilla
Koncepció, rendező: Benjamin Vandewalle & Yoann Durant
Előadók, a Soharóza kórustagjai: Al-Farman Petra
Asbóth Szaffi, Biksz Judit, Birtalan Ilona Liliána, Bogdán Tamás, Botka Dóra, Eckhardt Fanni, Elek Judit Sára, Eörsi Sarolta, Halas Dóra, Justin Laura, Karosi Roland, Kégl Lóránt, Lokody Ákos, Lovász Ákos, Majkut Sarolta, Nagy Kata, Nagy Lilla, Perényi Luca, Rácz Dóra, Remes Zsófia, Simon Júlia, Somogyi László, Szalontai Bálint, Szilvay Máté, Tárnoki Tamás, Tossenberger Tamás, Tóvári Krisztina, Zámolyi Eszter
Produkció: Caravan Production (Brussel, BE)
Produkciós partnerek: Vooruit (Gent, BE) & Trafó (Budapest, HU) in the frame of the European Network [DNA] DEPARTURES AND ARRIVALS co-financed by the Creative Europe Program of the European Union, Kaaitheater (Brussel, BE), Provinciaal Domein Dommelhof (Neerpelt, BE), Lieux Publics (Marseille, FR)
Támogató: Három Holló Kávéház
Related Posts
Zene és tánc végsőkig letisztított, tökéletesen egymásra hangolt, szédítően harmonikus kettőse a Trafóban. Anne Teresa De Keersmaeker, a kortárstánc úttörő nagyasszonya és Salva Sanchis koreográfus…
2018. április 23-24. 19h és 21h KÜLSŐ HELYSZÍNEN! Három Holló, 1052 Budapest, Piarista köz 1. (bejárat a Szabad sajtó út felől)
Az Apropó real-time videótechnikával újragondolt változata a társulat amerikai vendégszereplését követően december 9-én 20 órától a MU Színházban látható.
Hisztéria: rendellenesség, művészeti forma, lázadás?A MU Színház közönsége számára sem ismeretlen Biczók Anna és Fülöp László fiatal német alkotókkal közösen keresik a jelenség mibenlétét. Az…